سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت سنگ

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استخراج سنگ آسان تر شده و در نتیجه کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی به طور چشمگیر افزایش یافته است . سنگ ها دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند که قابل قیاس با سایر مصالح ساختمانی نیستند . بر همین اساس خرید سنگ یکی از پر اهمیت ترین مسائل در زمینه ساخت و ساز است . سنگ ها بر اساس ویژگی ها و کاربرد هایی که دارند مناسب استفاده در قسمت های مختلف ساختمان هستند. اگر شما هم به دنبال خرید سنگ متناسب هستید میتوانید با مراجعه به این مطلب درباره عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ مطالعه کنید و بر اساس بودجه و کاربردی که برای سنگ در نظر دارید آن را خریداری نمایید. از فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد .

1.     ضخامت سنگ : قاعدتا با افزایش ضخامت سنگ و به دلیل سنگ دهی کمتر در هرتن قیمت سنگ افزایش می یابد .

2.     حجم سنگ : سنگ خام به صورت وزنی خرید و فروش می شود و در نتیجه با افزایش حجم سنگ ، قیمت فراوری ان نیز افزایش می یابد .

3.     روش برش سنگ :دستگاه اره بر و دستگاه قله بر دو مدل دستگاهی هستند که در ایران به وسیله آن ها سنگ را برش می دهند .  دستگاه اره بر نسبت به دستگاه قله بر گران تر بوده و در نتیجه سرمایه گذاری اولیه در اره بر بیشتر می باشد و باعث افزایش قیمت سنگ بریده شده میشود.

4.     رابطه میان عرضه و تقاضا در بازار : با افزایش ساخت و ساز و با توجه به طراحی های ژورنال های خارجی و داخلی و سنگ های استفاده شده در آن ژورنال ها معمولا تقاضا برای خرید و استفاده از سنگ ها بالا رفته و در نتیجه قیمت آن سنگ ها نیز افزایش می یابد. در نتیجه گاهی اتفاق می افتد سنگی با کیفیت بالا و برشی عالی موجود بوده ولی به علت تقاضای کم، قیمتی مناسب دارد.

5.     سایز و سابقه سنگ : طبیعتا با افزایش سایز سنگ قیمت آن نیز افزایش می یابد . سنگ هایی که سابقه و شناخته شده هستند قیمت بالاتری نسبت به سنگ های تازه کشف شده دارند .

6.     سورت بندی سنگ : سورت بندی عبارتند از دسته بندی سنگ های بریده شده در طیف های رنگی یکسان که هرقدر دقت در این امر افزایش یابد سنگ های دسته بندی شده در یک ردیف یک دست تر به نظر میرسند که این کار زمان بر بوده و احتیاج به نیروی کار متخصص میباشد. طبیعتا با افزایش دقت در سورت بندی قیمت سنگ نیز افزایش می یابد.